Masz już własny sklep, ale nie rośnie Ci sprzedaż? Chcesz uzyskać więcej klientów, odwiedzających i kupujących na Twojej domenie? To ten artykuł jest dla Ciebie.
Jak skutecznie zacząć pozycjonowanie sklepu online?
Chcesz zwiększyć swoje szanse na rynku i pozyskiwać więcej konsumentów? Zastanawiasz się co powinieneś zrobić, aby zwiększyć swoje dochody? Pamiętaj, że w internecie jest całkiem duża konkurencja i z roku na rok, wciąż rośnie, ale przy złej wiadomości, towarzyszy zawsze i ta dobra czym, więcej sklepów online tym więcej konsumentów kupujących przez internet, żeby zwiększyć sprzedaż musisz skupić się na pozycjonowaniu swojego sklepu a z tego artykułu wyniesiesz potrzebne wskazówki, które właśnie Ci w tym pomogą.
Architektura, struktura sklepu online
Pamiętaj, że sklep internetowy to nie jest żadna strona wizerunkowa marki. A co to tak właściwie oznacza? Oznacza to, że sklep jest o wiele bardziej rozbudowany, posiada on większą liczbę podstron stanowi, także mocniejsze wyzwanie pozycjonowanie, ponieważ wymaga to przeanalizowania większej ilości czynników mających duży wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Planujesz dopiero uruchomienie E-sklepu to musisz się dobrze zastanowić nad :
Wybraniem domeny odpowiedniej do planu e-sklepu
Wybraniem dobrej platformy, która w późniejszym czasie może nie przynieść wiele złego
Pamiętaj, bo teraz to ważna informacja, jeśli masz problem z wybraniem domeny czy platformy odpowiedniej pod twój e-biznes to najlepiej wówczas skontaktuj się z agencją, która zajmuje się SEO doradzą Tobie najlepiej jaką platformie i domenie wybrać!
Czy potrzebujesz mieć certyfikat SSL?
Wiedz o tym, że nie musisz posiadać certyfikatu SSL na swojej własnej stronie sklepowej online owego certyfikatu, lecz żeby wzbudzić zaufanie wśród nowych klientów, bo przy otwarciu nowego sklepu trzeba zdobyć pierw klientów taki certyfikat bardzo Ci wspomoże w uzyskaniu zaufania i do zwiększenia zasięgów sprzedaży.. Pamiętaj, że ma to też olbrzymie znaczenie gdy klienci wykonują płatności na twojej stronie internetowej owy certyfikat SSL zabezpiecza przesyłanie danych z witryny online. Ma to też spore znaczenie dla Google, które od pewnego czasu jest to czynnik rankingowy. Uruchomienie owego dokumentu nie jest skomplikowane a jak widzisz pomaga.
Wzbudza zaufanie klientów
Pomaga w pozycjonowaniu w Google
Zwiększa zabezpieczenia przy zakupach
Szybka strona i zoptymalizowana
Często osoby prowadzące biznes w internecie nie zdają Sobie sprawy jak ważne jest posiadanie szybkiej i zoptymalizowanej strony internetowej. Pamiętaj klient nie jest osobom, która lubi czekać, aż koszyk z zakupem się uruchomi. Gdy widzi potencjalny konsument, że koszyk nie otwiera się do pięciu sekund najczęściej skutkuje to jego zrezygnowanej z owych zakupów. Dlaczego? , dlatego, że owa osoba jest niecierpliwa i nie lubi długo czekać, także kolejna rada zoptymalizuj stronę tak, by szybko chodziła i nie zawieszała się podczas robienia bądź przeglądania zakupów.
Krótkie adresy URL
Kolejnym błahym znacznikiem, którym sugerują się konsumenci, którzy to lubią są to krótkie adresy URL. Pamiętaj kiedy pojawiają się w nich dziwne niezrozumiałe symbole potencjalny klient nie dokona zakupu na tak przygotowanej stronie, ponadto Google lubi i mocno docenia krótkie URL, a w szczególności jeśli w owym adresie pojawia się słowo kluczowe to system Google je wręcz kocha.
Tworzenie unikalnych treści i opisów to pomaga?
Duża część przedsiębiorców nawet o tym nie wie, ale gdy ich treści są unikalne, czy także opisy nie są skopiowane z innych sklepów o tej samej tematyce. Zwiększa to szanse na sprzedaż owego produktu, ale jak to się dzieje? Opis bądź opis kategorii złożona wyraźnie opisująca poprawnie gramatycznie i słownie ową podkategorie zwiększy klienta na zajrzenie w odpowiedni produkt, który go interesuje. Gdy opis produktu jest dokładnie zrobiony (można to rozumieć przez podanie jak najwięcej zalet, które dotyczą danego produktu, który jest w sprzedaży) i jest on unikalny niepowtarzalny, zwiększy zasięg i chęć do zakupionego go przez owego konsumenta, który właśnie na niego patrzy.
Czy blog pomaga w rozwoju sklepu internetowego?
Tak blog pomoże w rozpoznawalności marki a najlepiej podpiąć owego bloga pod stronę/sklep internetowy a dlaczego? Opisywane w nim problemy czy rozwiązania, które dotyczą danej kategorii sklepowej pomoże w pozyskaniu nowych klientów, którzy szukając informacji mogą zainteresować się Twoimi ofertami, ale najważniejsze jest to, że owe blogi przyciągają do Siebie Google, który lubi takie rozmaicenie. Ponadto zacznie on pozycjonować ową stronę w jak najbardziej widocznych miejscach w wyszukiwarce.
Linki wewnętrzne i zewnętrzne
Pamiętaj przedsiębiorco, by nie zapominać o najważniejszym linki wewnętrzne i zewnętrzne, które też lubi Google i pozwala to uzyskać na lepsze pozycjonowanie sklepu pozwoli to też Tobie na zwiększenie sprzedaży i dodatkowo podnieść Swój sklep w wyszukiwarce Google.
Porównywarki cenowe
Nie zapomnij też dodać do swojego sklepu porównywarki cenowe, takie jak Ceneo, gdzie konsumenci szukają najczęściej najtańszej ceny, prowadzą też się w porównywarkach zwiększasz zasięgi swojego sklepu, a też wpływa to w jakimś stopniu na pozycjonowanie i budowanie marki przez internet.
Dlaczego warto postawić na biuro rachunkowe?
Social media
Social media chyba najważniejsze co może nas spotkać, by pomóc w wyszukiwaniu nowego sklepu online. Stanowi to nieodłączną metodę promocji e-biznesu, a także wpływa na pozycję i rozpoznawalność marki. Udzielając się na social media takich jak :
Facebook
Instagram
Twitter
I tym podobne zwiększamy prawdopodobieństwo, że Google polubi nasze zasady i organizację w pracę nad pozycjonowaniem sklepu. Pomoże też w rozwoju marki i rozpoznawalności, ponieważ jest tam największy odsetek ludzi a być może twoich przyszłych klientów.
Podsumowanie
Posiadasz już wiedzę na temat pozycjonowania sklepu i co na niego wpływa teraz po prostu czas działać. Pozycjonowanie sklepu interentowego nie trwa jeden dzień, no chyba że posiadasz do tego doświadczony zespół, ale gdy sam musisz o to zadbać trwa to parę dni/tygodni, zanim dostrzeżesz pierwsze efekty dobrego pozycjonowania, ale owa wiedza przyda Ci się gdy już będziesz chciał rozwijać swój sklep i zwiększać obroty o niebotyczne.
Dla przypomnienia co jest najważniejsze w pozycjonowaniu sklepu:
Architektura, struktura sklepu
Certyfikat SSL
Zoptymalizowana i szybka strona
Krótkie adresy URL
Tworzenie unikalnych opisów produktu, a też opisów podkategorii
Blog sklepowy
Linki wewnętrzne i zewnętrzne
Porównywarki cenowe (przykładowo Ceneo)
Social media